בימת הספרייה עם דורית בלסיאנו


כתבהאילנית יהודה

"בימת הספרייההיא מסגרת הרצאות ייחודית והתנדבותית של תושבי העיר.
במסגרת זוארחנו השבוע את דורית בלסיאנומחברת ספר השירה, "מחרוזת לאמאומרכזת המגמה לפרסית בבית הספר מקיף א'.
דמותה של האםהיחסים עם הבתהזיכרונות שנשארו אחרי מותה של האם ובעיקר,הזיכרונות שאנו מבקשים לנצורהם הנושאים שעמדו בלב ליבו של המפגש בספרייה.בחירה בנושאים אלו הובילה לערב אינטימי שבו גם דורית בלסיאנו וגם הקהלחשו חופשיים ובטוחים לשתף מתוך זיכרונות וחוויות אישיים.

כל אחד נושא עמו את זיכרונם של ההורים באופן המיוחד לובלסיאנו בדרכה שלה בוחרת  לזכור את הטובלא מדובר באידאליזציה או התרפקות נוסטלגית על דמותה של אם שהייתה ואיננהזוהי בחירה מודעת לברור מתוך דמותה הגדולה של האם את הדברים החיובייםלהוקיר לה תודה ולהמשיך להיבנות מהם הלאה.

עוד למדנו מבלסיאנו שלכתיבת ספר השירים יש ערך תרפויטיוכי כתיבה מסוג זה יכולה לסייע לכל אדםלהתמודד עם מצבים של אובדן או פרידה ועקב כךליצוק משמעות חדשה לחייו.
בספרו, "אמא ומשמעות החיים", כותב ארווין יאלום כי למרות הביקורת הנוקבת שלו כלפי אמובסוף חייו הוא מוצא עצמו חש צורך לשאול:"איך הייתי אמא?" וזאת על אף שאמושידעה שהוא סופרמעולם לא יכלה לקרוא את ספריוכלומרהצורך לקבל אישור מהאםמשקף את הצימאון לקבל חותם חיובי על מפעל חייו בכללותו ולאשר אותו.
עד כדי כך מוטבעת בנפשנו דמות האם ובמובנים רבים גם אחרי לכתההיא ממשיכה להיות נוכחת פעילה בחיינו.

שיר מתוך הספר:

שֻׁלְחַן סָלוֹנִי
מְכֻסֶּה מַפָּה יְרֻקָּה
סִדּוּרטִפּוֹת עֵינַיִם
קֻפְסַת שׁוֹקוֹלָד מִפַּח עֲמוּסָה תְּרוּפוֹת
שְׁנֵי זוּגוֹת מִשְׁקָפַיִם.
חֶלְקַת אֱלֹהִים קְטַנָּה שֶׁלָּהּ
בְּבֵיתִי בְּשַׁבָּת
כָּל כָּךְ מְעַט
אֲבָל לְגַמְרֵי הַרְבֵּה.
גַּעְגּוּעִים.


יש כאן תיאור תמונת מצב של האם כאדם שהגיע לגיל זקנה בשעה שהחפצים האישיים שלה הופכים בעבורה סוג של מולדתכל הצופה בם מן הצד כמו חודר לארץ אחרתמצד אחד ומצד שניזוהי בדיוק אותה הארץ עליה גדלנו כילדיםהמתח בין המעט להרבה ביחס לחפצים שנותרו כחיוניים מפלח את המרחב האישי בגעגוע.



                                      דורית בלסיאנו


בנוסף לספר השיריםבלסיאנו דיברה על פועלה במקיף אועל העובדה שתלמידים שישרתו בעתיד בחיל המודיעין רוכשים ממנה את ידיעת השפה הפרסיתשהיא שפת אמהבדרך זו חוברים כל המעגלים שהציגה לאחד.

הספרייה העירונית באר שבע מארחת בין כתליה סופריםאמניםאנשי תרבות ותקשורת מהשורה הראשונה בארץיחד עם זאתלא פחות חשוב להאיר את העשייה המקומית בעיר ואת פועלם המבורך של האנשים שתורמים לבנייתה.
אנו מודים לדורית בלסיאנו על השתתפותה ב"בימת הספרייהומזמינים אתכם לקחת חלק בפרויקט זה כמרצים וכקהל גם יחד 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם