שנה חדשה כתבי עת חדשים


כתבה: אילנית יהודה

הרב עדין שטיינזלץ בספרו: "חיי שנה: מאמרים לחגים ומועדי השנה היהודית", טוען כי צירוף המילים "שנה חדשה" הוא בעל סתירה פנימית. כלומר, מצד אחד המילה שנה, מסמלת את מה שנשנה וחוזר על עצמו ומצד שני, המילה "חדש" מסמלת את מה שנולד ולא היה לפני כן. לקראת שנת תשע"ז, הספרייה, כמו השנה, מעלה את גלגל ימיה מחדש.

בצד המשך קיום פעילות ספרותית ותרבותית ענפה, שדרוגים בתחום המחשוב ושדרוגי תשתיות, אנו מכניסים לספרייה מספר כתבי עת חדשים בתחומי דעת שונים.

מהלך זה יאפשר לכם להעשיר את חווית הקריאה וליהנות ממגוון רחב של כתבי- עת, שחלק הארי שלהם ניתן להשאלה. כמו כן, תוכלו להסתמך על כתבי עת מחקריים לשם כתיבת עבודות חקר ו/או עבודות אקדמיות.

 

כתבי עת חדשים שהוכנסו/יוכנסו בקרוב לקטלוג הספרייה והינם ניתנים להשאלה 


 
אדם עולם
כתב עת אנתרופוסופי אשר דן ומציג את שיטת החינוך המאתגרת של ולדורף. ביסודותיה, שיטה חינוכית זו מאמינה באפשור הלימוד באמצעות משחקים, בדרך של הנאה חווייתית וללא שיעורי בית, לצד פיתוח מיומנויות מלאכה מעשיות כמו תפירה וסריגה. השיטה של ולדורף נשענת על הפילוסופיה של רודולף שטיינר (1861 – 1925) אשר נחשב למייסד האנתרופוסופיה. היא מאמצת גם את גישת הפסיכולוגיה ההתפתחותית של ז'אן פיאז'ה ושל הוגים אחרים כמו אריק אריקסון ולורנס קולברג.
כתב העת מביא לידי ביטוי היבטים תיאורטיים ומעשיים של האנתרופוסופיה ויכול להרחיב אופקים גם למי שמבקש ליישם חלקים מהשיטה בשיטות ובמסגרות חינוכיות שאינן אנתרופוסופיות במובהק.

חשוב לציין כי האנתרופוסופיה מהווה שיטת החינוך האלטרנטיבית הגדולה בעולם. גם בבאר-שבע קיים בית ספר אנתרופוסופי, "נטע ארז" ע"ש יאנוש קורצ'אק אשר בוגריו משולבים במסלול לימודים בתיכון "אשל הנשיא".
הקליקו כאן לארכיון כתב העת.

נישה
ירחון לעיצוב הבית אשר מודפס על נייר כרום, מושך מאוד את העין ומציע אינספור אפשרויות לעיצוב של דברים חדשים ולשדרוג העיצוב של דברים קיימים. ב"נישה" קיימות גם הצעות רבות לשדרוג הנראות והאסתטיקה בספריות. אתם מוזמנים לעיין ולהמליץ לנו.

סגולה
מגזין ישראלי להיסטוריה ולידיעת הארץ. זהו כתב עת מושלם לחובבי היסטוריה בכלל והיסטוריה של עם ישראל בפרט. כתב העת כתוב בשפה ידידותית ומזמינה אשר פוגשת את ההיסטוריה של עם ישראל בנקודות שונות על פני ציר הזמן ההיסטורי ובמחוזות שונים על פני הגלובוס. ההיסטוריה של עם ישראל נכתבת כאן במבט פנורמי רחב, עכשווי  ותוך כדי קריאה קולחת ומהנה, ללא הערות שוליים.
למעוניינים - בדף הבית של "סגולה", לאחר ביצוע רישום, תוכלו לקבל גיליון דיגיטלי להתרשמות.

כתבי עת חדשים שהוכנסו לאולם עיון מבוגרים

הד הגן
רבעון לחנוך בגיל הרך. כתב עת ותיק ואיכותי המיועד לגננות, לסייעות, להורים ולכל מי שבדרך זו או אחרת עוסק במלאכת הטיפול בגיל הרך. גיליונות פתוחים לקריאה של הד הגן, כולל אינדקס של השנים  1990-2010  תוכלו למצוא באתר של הסתדרות המורים

חברה ורווחה
כתב העת נועד להרחיב ולהעמיק את הידע התיאורטי, המחקרי והיישומי של עובדים סוציאליים ושל אנשי מקצועות רווחה אחרים כגון: פסיכולוגים, קרימינולוגים, עובדי בריאות הציבור וסוציולוגים.
במקרה הזה, אנו למעשה מחדשים מנוי שהיה קיים בעבר הרחוק בספרייה.  ברשת ניתן לחפש בחוברות ולעיין במאמרים החל מהשנים 1978 ועד שנת 2014 :

גישה אלקטרונית לכתב העת מונגשת גם בדף הבית שלנו.


לסיום אוסיף כי בשנה הבאה עלינו לטובה, אנו מקדמים בברכה את שיתוף הפעולה עם מכון הֶקשרים לחקר הספרות והתרבות היהודית והישראלית ועם המחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן – גוריון בנגב.
במסגרת שיתוף פעולה זה, הוכנסו לספרייה כתבי העת: 
  • מכאן- כתב עת לחקר הספרות העברית
  • איל פריזינטי – כתב עת לחקר יהדות ספרד. 
לאורך השנה צפויות הרצאות של מרצים מהמחלקה לספרות בספרייה העירונית ועל כך נודיע בפרסום נפרד. צפו לבאות!

מי מכם שטרם נרשמו ל"מידעון הספרייה" מוזמנים לעשות זאת באתר הבית שלנו

שנה מתוקה,
צוות הספרייה.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם