זרקור על המתנדבים בספרייה

כתבה: אילנית יהודה

מתנדבי הספרייה מסייעים לנו ביום יום בקיום פעילותינו הענפה.  המתנדבים מושיטים יד לעזרה במגוון רחב של פעילויות כמו: סידור ספרים, מיון ספרי מתנות והדבקת מדבקות ברקוד. בזכותם של כל אלו, מתפנות הספרניות לשרת את הקהל כראוי . חלק מהמתנדבים מגישים סיוע בתחומים ייעודיים במדורי הצרפתית, האיטלקית, הרוסית והאנגלית, במתן שירותי יעץ בשפות אלו ובארגון האוסף הקיים במדור.
מתנדבים שבעברם היו ספרנים מסייעים גם באופן מקצועי בקיטלוג ובשירות לקוחות הספרייה.

בפוסט זה נקיים ראיון עם אחת ממתנדבות הספרייה הותיקות, גב' חני דורון, שמתייצבת כל שבוע באופן קבוע, בספרייה.





 חני דורון בספרייה 
שלום לך, חני.
שלום.

ספרי לנו בבקשה מעט על עצמך.
אני אמא לשלושה ילדים וסבתא לשמונה נכדים. הצעיר מבניהם בן שנה ושמונה חודשים. בעברי הייתי מנהלת בתי ספר יסודיים בעיר. האחרון שבהם היה "היובל" בשכונת נחל עשן. לפני כן הייתי מורה ומחנכת כיתה.

מתי התחלת להתנדב בספרייה ?
אני מתנדבת בספרייה כעשור שנים.

מה הביא אותך אלינו ?
ראשית, אני חובבת קריאה מושבעת. הלכתי בעקבות האהבה. לאחר מכן, הכרתי את יורית, מנהלת הספרייה, בעבודותינו המשותפת למען נושאי איכות הסביבה. יזמנו פעילויות שונות שיושמו בבית הספר שלי, כשיורית עבדה ביחידה העירונית לאיכות הסביבה, טרום לימודיה לספרנות/מידענות.  כשפרשתי ויצאתי לפנסיה, הזמינה אותי להמשיך יחד איתה בספרייה כמתנדבת...

מה את עושה בספרייה?
התחום העיקרי שאני עוסקת בו הוא מיון ספרים הניתנים לספרייה כמתנה על ידי הציבור. זו עבודה מורכבת ומעניינת (וגם מלכלכת....) אני מחליפה עותקים בלויים בעותקים חדשים תוך כדי מעקב אחר המצאי בקטלוג. אני גם מאתרת פריטים שלא נמצאים ומעבירה אותם למדור הקיטלוג. עבודתי תורמת לאיכותו של אוסף הספרים בספרייה.

שאלת השאלות, מה את אוהבת לקרוא?
זו שאלה קשה, וואוו..אני אוהבת לקרוא הכל. כמו שאני אוהבת לשמוע כל סוג של מוסיקה: ג'ז, ישראלי, קלאסי. אני אוהבת ספר מתח טוב, דרמה טובה והכי אני אוהבת את הרוקי מורקמי. אני קוראת המון והיתרון שלי שאני קוראת מהר.

מה קצב הקריאה שלך?
כל יום ראשון, כשאני ברכבת בדרכי  לטפל בנכדיי, אני מספיקה לקרוא כ - 150 עמודים, בנסיעה הלוך ושוב. מכירה עוד מישהו כמוני? כמו-כן, כאשר אני נכנסת למיטה בסביבות 22.30 אני קוראת לפני השינה 50-60 עמודים.


ספרי לנו על הספר האהוב עליך, אם יש לך אחד כזה.
כן, לא תאמיני יש לי אחד כזה. "כמעיין המתגבר" של *איין ראנד.


למה דווקא הספר הזה?
כי למרות שיש בו  טרגדיה יש בו המון תקווה. כל פעם שאני קוראת את הספר הזה, (והתחלתי לקרוא בו לראשונה בגיל שש עשרה), אני מוצאת בו משהו אחר. מעת לעת אני שבה אליו.

 יש לך "טיפ" לקוראים שלנו?

כן. ספר שלא "טעים לי", אני סוגרת באמצע. לא מתחשק להמשיך, עוברת הלאה. יש אנשים שאומרים שלא נעים להם, אבל אני חושבת שקריאה צריכה להיות חוויה נעימה. לא טעים? עוברים הלאה.
יש ספרים נוספים.
תודה רבה לחני !
נשמח להמשיך לשתף אתכם, אודות מתנדבינו היקרים...

איין ראנד (1905-1982) היא סופרת ופילוסופית. היא ידועה בעיקר בזכות הספרים "כמעיין המתגבר"(1943),
"אנו החיים" (1936), "מרד הנפילים" (1957) ובזכות פילוסופית האוביקטיביזים שלה.


אתרים מרכזיים העוסקים במורשתה :


גלו את איין ראנד (באנגלית)
יצירותיה של איין ראנד כולל מאמרים מקוונים (באנגלית)
מרכז איין ראנד בישראל (בעברית)
אנכי: תלמידי הפילוסופיה של איין ראנד בישראל

פרק ראשון מתוך הספר "כמעיין המתגבר" 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם