"עיניים" חדשות במתחם ההזדמנויות לילדים


כתבה: אילנית יהודה

גיליונות כתב העת לילדים, עיניים, יוצאים לאור בעקביות החל משנת 1994 בתדירות של אחת לחודש. שלושת הגיליונות הראשונים של עיניים יצאו לאור בשיתוף אגף הנוער של מוזיאון ישראל. לאחר מכן, כתב העת החל לצאת לאור בקבוצת "הארץ". הספרייה מנויה על כתב עת מרתק זה שמיועד אמנם לילדים, אך גם מבוגרים סקרניים ימצאו בו עניין.
עיניים הוא כתב עת נושאי. בכל גיליון נבחר נושא או מושג מסוים, סביבו טווים את הכתיבה ואת המדורים הקבועים באופן מגוון, יצירתי ורב-תחומי.

גיליון כתב העת האחרון שהתקבל אצלנו, גיליון מספר 221, עוסק במושג ה"פנים".
יש בגיליון זה התייחסות מרתקת לאמנים ישראליים חשובים כמו:
חנוך פיבן שצייר בחפצים דיוקנאות של אינשטיין, גולדה מאיר, מדונה ואחרים. רות אלמוג כותבת על מהות פניו המיוסרים של רמברנדט ועל חייו. כמו כן, מוצגת כאן האמנית היפנית הפמיניסטית, טומוקו סוואדה –Tomoko Sawada שצילמה את פניה מאות פעמים, בשלל פאות, תסרוקות ואפני איפור שונים.
סוואדה מערערת בעבודתה על מושג הזהות של ה"אני" בתרבות והופכת אותו למהות שקשה מאוד לקטלג בתבנית מסוימת, כיוון שה"אני" נמצא בזרימה ושינוי תמידי. עבודותיה הוצגו במקומות שונים ברחבי העולם, כולל מוזיאון ישראל.



                               תליית התערוכה "חתימת פנים" של האמנית טומוקו סוואדה בגלריה לאמנות אסייתית.
                                                                    מוזיאון ישראל, 2016.



הנושא "פנים" מתקשר בגיליון זה גם לעולמנו הטכנולוגי. נמצא כאן דיון בדחף לצלם עוד ועוד צילומי סלפי וכן בתועלות ובמחירים של שימוש בטכנולוגיות חדשות לזיהוי פנים. הגיליונות של כתב העת עיניים משולבים תמיד בחידות ואתגרי חשיבה, הצעות לפעילות יצירה וכל דבר שיכול להפוך את הילדים מקוראים פסיביים לכאלו שגם מתנסים וחווים באמצעות הידיים, המחשבה והדמיון. הילדים מוזמנים למצוא כאן במה לביטוי עצמי באמצעות השתתפות ב"שיחה בהרבה עיניים", כתיבת המשך לסיפור, התנסות בציורי קומיקס ועוד.



אוצר שלם וגדול של גיליונות עיניים שיצאו לאור לאורך השנים תוכלו למצוא אצלנו, במתחם ההזדמנויות לילדים. מדובר במתחם שחודש ושופץ למענכם וכעת הוא מזמין אתכם, הורים וילדים, ליהנות מתכניו. מדבקות קיר יפהפיות יקבלו את פניכם עם כניסה למתחם :


 


אם הנכם מנויים בספרייה תוכלו לשאול את כתב העת עיניים ושורה של כתבי עת איכותיים נוספים לילדים כמו: גלילאו צעיר, ג'ולי בעולם (בעבר-מכתבים מג'ולי), אדם צעיר ועוד. תוכלו גם לשאול מגוון של ספרים קוליים לילדים או להאזין להם במתחם ההזדמנויות עצמו.

במתחם ההזדמנויות קיימים ספרי עיון רבים לילדים ולנוער שיכולים לסייע לילדים עד כיתה ו' (כולל) להתמודד בהצלחה עם מטלות בית ספריות שונות. זמינים לרשותכם מחשבים מחוברים לאינטרנט בגישה חופשית לאתר החינוכי הסוד של מיה ולמאגר כותר ספרי לימוד. שניהם מבית מט"ח.
כמו כן, התחדשנו במגוון רחב של משחקי קופסא וניתן לשבת על מחצלת ועל כריות נוחות וליהנות ממשחק חברתי משותף. הספרניות והספרנים שלנו וגם מתנדבי תכנית "מחויבות אישית" יעמדו לרשותכם.


מתחם ההזדמנויות לילדים משדרג את חוויית הביקור שלכם בספרייה. אנו מזמינים אתכם לבוא ולבקר בו בימים: א',ב' ד', בשעות 15.00-18.00.
נצלו את ההזדמנות...

לעיון נוסף:
 
 
דף הבית של כתב העת "עיניים" : https://www.einayim.com/index.aspx




תגובות

  1. לראות דרך העיניים של הילדים גם ובעיקר בגיל מבוגר זאת דרך מדהימה לחיות ולשגשג.
    שמעתי על התערוכה הזאת וזה נראה פשוט מרתק וכה חשוב, בטח בעידן שההבדלים
    הדורים גדלים כל הזמן.
    תודה על פיסת המידע מתוך החוויה שם.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם