כותר : הספרייה המקוונת של ישראל


כתבה: אילנית יהודה
 
כותר היא ספרייה מקוונת לספרי עיון דיגיטליים ולספרי לימוד אינטראקטיביים בשפה העברית. בפוסט זה אסקור את מהותו של מאגר ספרי העיון של כותר .

כותר עיון פונה לאוכלוסייה הבוגרת: תלמידי תיכון, מורים, סטודנטים, מרצים והקהל הרחב. מעבר להיותה ספרייה מקוונת של ספרי עיון דיגיטליים, היא מספקת גם סביבת עבודה אישית למשתמשים. זה בא לידי ביטוי ביכולת לארגן את המידע באופן מושכל ,לסמן במרקר וירטואלי קטעים חשובים, להעתיק קטע ולהדביק, להגדיל ולהקטין את תצוגת המסך, להוסיף הערות ועוד.

האוסף מכיל אלפי ספרים דיגיטליים בתחומים שונים: היסטוריה של עם ישראל, יהדות, מדעי הרוח והחברה, משפט ואף מדעי הטבע ומדעים מדויקים. קיימת גישה מובחנת לספרים של קורסים הנלמדים באוניברסיטה הפתוחה.
נוסף לכך, כותר מאפשרת גישה לשורה של כתבי עת. ביניהם : מבט מל"מ: כתב עת לענייני מודיעין ובטחון, טרמינל: כתב עת לאמנות המאה ה -21, אנליזה ארגונית: כתב עת לייעוץ ארגוני ועוד.

ניתן לחפש מידע בשתי שיטות מרכזיות :

א – על פי תחום הדעת הנבחר.

ב – על פי קטגוריות מובנות הנמצאות בתחתית האתר : ספרים חדשים, נבחרים, הגות, קלאסיקה ואנציקלופדיות.

כותר מאפשרת למשתמשים לסנן את תוצאות החיפוש :





כמו שרואים בדוגמא לעיל, אם נחפש מידע על בנימין זאב הרצל נמצא 330 תוצאות. אם מה שאנו מחפשים הוא מידע על בנימין זאב הרצל בהקשר היהודי התוצאות מצטמצמות ל 44 רלבנטיות.

שימוש בחיפוש מתקדם יאפשר לכם לבצע חיפוש ממוקד יותר מלכתחילה, כפי שרואים בצילום מסך :



באינדקס הספרים של האתר ניתן לבצע חיפושים בכלל הכותרים וכן לחפש לפי מו"לים ולפי נושאים כמו: ארץ ישראל 1881-1948, אדריכלות, אמנות פלסטית ועוד.  

לצפייה בסרטון הדרכה לשימוש בכותר הקליקו על הקישורית הבאה :

https://www.youtube.com/watch?v=TxXbymdAHFw&feature=youtu.be

לסיום אציין כי ספריית כותר היא פיתוח של המרכז לטכנולוגיה חינוכית- מט"ח, בשיתוף מו"לים רבים כמו: ידיעות אחרונות, האוניברסיטה הפתוחה, מרכז זלמן שזר, מכון שלום הרטמן ועוד. כלל המו"לים מקבלים קרדיט באתר והפניה לדף הבית שלהם.

לתשומת ליבכם, המנוי לספרייה של כותר זמין באופן חופשי לכלל המשתמשים באולם עיון מבוגרים אצלנו בספרייה המרכזית, ללא צורך בשם משתמש וסיסמה אישיים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם