היכן נתנדב היום? ארגון השומר החדש

 

כתבה: אילנית יהודה

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", האבחנות בין צבא, מדינה, עורף, אזרחים, לוחמים, הלכו והיטשטשו. זאת משום שמי שעמדו בחזית הראשונה של המתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר, היו אזרחים של קיבוצי העוטף, ומי שבאו לרקוד במסיבת הנובה ברעים. נוצרה עקב כך תחושה של כור היתוך, של גורל משותף, של קשר מחבר בין כל שדרות החברה הישראלית באשר הם. ניכר רצון של ממש לתרום לכלל, כל אחד בחלקת אלוהם הקטנה שלו. מלחמה זו פותחת כל העת בפני הציבור מגוון רחב של פעילויות התנדבות לשם הירתמות למאמץ המלחמתי. כעת אציג אפשרות התנדבות אחת מיני רבות מאוד, זו של ארגון השומר החדש.



מעט על הארגון:

השומר החדש הוקם בשנת 2007 על ידי יואל זילברמן ממושב ציפורי ואון ריפמן מקיבוץ רביבים, כתוצאה מצורך אמיתי בשמירה על אדמה חקלאית כנגד השתלטות גורמים עבריינים. שני אנשי החינוך הבינו כי בבסיס פעולת השמירה על האדמה, טמונים רעיונות של אהבת הארץ, אומץ אזרחי וערבות הדדית.

תכניות ופרויקטים פעילים:
 
התנדבות בשמירה:
השומרים המתנדבים יוצרים נוכחות בשטחי חוות ומשקים חקלאיים, אך כדי להרחיב את  השטחים הנשמרים, מתקיימים גם סיורים רכובים באמצעות יחידת ג'יפאים וכן יחידת אופנוענים. יחידת השומר במג"ב הוקמה בשיתוף פעולה עם המשטרה כדי להעמיק את פעילויות הארגון בתחום השמירה והמאבק בפשיעה חקלאית.

התנדבות חקלאית: על מנת להירשם להתנדבות חקלאית באופן עצמאי, נכנסים לאפליקציית סאנדו ובוחרים פעילות רצויה. בימים כתיקונם, ניתן לשלב את ההתנדבות עם טיולים באזור. אם אתם יורדים לאילת למשל, אפשר לעצור לכמה שעות התנדבות בערבה אצל אחד החקלאים באזור. אם אתם עולים צפונה, כנ"ל, עושים גיחה אצל אחד החקלאים בצפון.

באפליקציה אפשר למיין את ההתנדבויות לפי סוגי פעילות. למשל: מסיק זיתים בסתיו, קטיף הדרים בחורף, או בציר ענבים בקיץ וכן על פי יום ושעות ספציפיות.

תוכלו לחפש התנדבות לפי מיקום גיאוגרפי ולבחור בחווה חקלאית הסמוכה באופן יחסי, לאזור מגוריכם. כמו כן, ניתן להגיע להתנדבות קבוצתית של כיתה או התנדבות מאורגנת מטעם מקום העבודה שלכם.

מי יכול להתנדב? כל אחד! ובתנאי שאתם יכולים להתנדב למשך ארבע שעות לפחות. במקרה של התנדבות עם ילדים קחו בחשבון שהם צריכים להיות בגיל שבו באמת יכולים לתת כתף. אידיאלי מגיל 15 ומעלה.

תהליך הרישום עצמו, הכי קל שיש! נכנסים לחנות האפליקציות באייפון או אנדרואיד.

מורידים את סאנדו

ומתחילים להתנדב.

להלן הכתובות להורדת האפליקציה:

אייפון - https://apple.co/2W3Iakw

אנדרואידhttp://bit.ly/2Q5gNTo

 מידע נוסף לגבי תכניות חינוכיות של השומר החדש, תוכלו למצוא כאן.

אנו קוראים לכם לתת כתף לחקלאות ולצאת לדרך! 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם