עדות 710

 

כתבה: אילנית יהודה

עדות 710 הוא אתר ששם לעצמו למטרה להוות ארכיון מקוון לאירועי השבעה באוקטובר. מדובר ביוזמה של מתנדבים, אנשי קולנוע דוקומנטרי, מחקר היסטורי, בריאות הנפש ואחרים. כל אלו חברו יחד למען מטרה משותפת: שימור הזיכרון הקולקטיבי של מאורעות השבעה באוקטובר, באמצעות העדויות של שורדי האירועים של אותה השבת. עדות 710 פועל ללא מטרות רווח וללא זיקה פוליטית או תקשורתית. המגמה היא להקים ארכיון מקיף, שישמש בראש ובראשונה לתיעוד אישי של הניצולות והניצולים עבורם ועבור בני משפחותיהם. המאגר ישמש גם נשות ואנשי טיפול, מחקר, קהילה ויצירה ללימוד האירועים ממקור ראשון.


 

שם האתר הפך את ה 7.10 למספר 710 וכך הוא מתכתב עם אותו היום ועם אופן עיצובו בזיכרון הלאומי. מתוך הניסיון ההיסטורי של העם היהודי, למדנו כבר שהניסיון להכחיש אירועים טראומתיים, בוא יבוא. ובעידן המדיה זה עלול לקרות מהר מכפי שנדמה לנו. לכן מדובר ביוזמה ערכית, לאומית והיסטורית בעלת משמעות רבה לדור שלנו ולדורות הבאים.

מה ניתן למצוא באתר:

 

עדויות מצולמות –של שורדים ביישובים ובקיבוצים, של משתתפים במסיבת הנובה ועוד.

https://www.edut710.org/all-testimonies

 

מפה אינטראקטיבית – שבה ניתן לזהות מקום מסוים ולראות אם יש ממנו עדויות.

המפה מציגה מבט-על יישובים שנפגעו במתקפת הטרור של ה 7 באוקטובר 2023.

ניתן ללחוץ על האזור הרצוי על מנת לצפות במיפוי 360.

 

פודקאסט מביא את סיפורי העדות והעדים מאירועי שבעה באוקטובר, במילים שלהן.ם ובקולן.ם.

חשוב ליוצרי האתר להראות את הפנים ולהשמיע את הקולות שמאחורי הסיפורים בתיעוד אותנטי, לא חדשותי ולא מסחרי, במינימום עריכה, ביצירת מרחב בטוח ומתן זמן לניצולות ולניצולים לספר את סיפורם בדרכם.

סיור וירטואלי במקומות בהם התרחשו אירועי שבעה באוקטובר 2023

כ״ב בתשרי התשפ״ד - https://www.edut710.org/360-main

 

האתר נמצא כל העת בתהליכי בנייה והכנסה של חומרים חדשים לתוכו.
הוא מסמל את העובדה שהחברה האזרחית בישראל לוקחת אחריות על מה שקורה במדינה במסגרות התנדבותיות רבות מספור, וגם במאבק על שימור הזיכרון ועל הנצחתו.

אתם מוזמנים להיכנס לאתר, להזין לתוכו עדות, או לחלופין לפנות למי שיש להם עדות חשובה על מנת שקולו של אף איש או אישה לא ישכח בסיפור האישי וההיסטורי. על מנת להזין עדות, ניתן למלא טופס ייעודי באתר : https://www.edut710.org/testimony-form

כמו כן, ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של עדות 710 ולקבל עדכונים שוטפים על פעילויות הארגון וכיצד ניתן לסייע.

לסיום אוסיף שגם באתר של יד ושם קיים ארכיון עדויות מצולם של ניצולי שואה המכיל כ 200 עדויות מצולמות באורך מלא, ועדויות נוספות . הקישורית נמצאת כאן: https://www.yadvashem.org/he/collections/testimonies.htm/ l

אם ברצונכם לתרום לאתר, ניתן זאת לעשות בלשונית העליונה מצד שמאל.

מאחלת לעצמנו שנזכה לתעד גם את תהליכי הריפוי והצמיחה של עמנו, ושמתוך המשברים הגדולים שעוברים עלינו, נגיע לשלב של אחדות ותיקון.

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדברים עם הידיים (ולא רק) : מהי שפת סימנים ?

קריאת ספרים דיגיטליים ללא עלות: באמצעות הספרייה והרשת

אפליקציית "ליבי" היא מעשרת האפליקציות המובילות בעולם